Trabajos para Inglés 2° A, B, C, D, E Y 3° E

SEGUNDO GRADO
SESSION 1, 2, 3 (APRIL 21ST- 24TH)
ACT 1
INSTRUCTIONS: Eng--a)Look at the video on youtube on the link: https://www.youtube.com/watch?v=DQlzxDz5T0w
 Español— Observa el video de la siguiente liga.
b) Eng--b) Complete the following text with the rules of past simple. The verbs with color blue are regular verbs, and the Green are the irregular ones (you  can look on the list).
Español—Completa el texto con las reglas en pasado simple. Los verbos en color azul son verbos regulares terminaciones de –ed, -d,
-ied y los verdes son irregulares (ir a la lista de verbos).
For this year’s festival we should do what we did at my last school, last year.
We 1________________ (organize) a craft exhibition and a music contest.
It 2_______________ (be) fantastic. I  3_______________ (enter) the music contest. My friends and I 4_______________ (decide) to form a band. We 5_______________ (work) very hard.
First, we 6_______________ (buy) and 7_______________  (borrow) some musical instruments. Then, we 8_______________ (choose) a name for our band, and finally we 9_______________ (start) rehearsing.

c) Eng-- Illustrate what happened in te text.
Español--Haz un dibujo acerca de los que ocurre en el texto anterior.
ACT 2
a)  Eng—Look at the video of WH Words for reviewing the topic, on youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Wwfhpm1xjF8
Español—Observa el video de la WH words para revisar el tema, también lo puedes checar en youtube.
b)  Eng—Listen to the audio and complete the gaps with the words.
Español: Escucha el audio adjunto y completa los espacios con las siguientes palabras.
POPULAR          MOUTH          SECOND           DAY           NERVOUS         BAND

ANA: And what happened the 1________________ of the contest?
Maria: We were very 2________________, but we really wanted to win, so we decided to start with a song that was very 3________________ at the time. Then I realized everyone was looking at me, and I just froze. I couldn’t sing or even make a sound!
ANA: Oh!
Maria: I know! I just stood there with my 4________________ open.
ANA: Oh no! What happened next?
MARIA: Cindy and Luis, the other two members of the 5________________, started singing. That helped me, and I managed to sing along, but I was very embarrased. I was sure we were going to lose!
ANA: And did you?
MARIA: Well, we came in 6________________! Not bad, huh?
c)   Eng--Illustrate the story.
Español—Haz un dibujo acerca del texto anterior.
ACT 3

a)   Eng—Look again at the video of WH Words for reviewing the topic, on youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Wwfhpm1xjF8
Español—Observa el video de la WH words para revisar el tema, también lo puedes checar en youtube.
b)   With information from previous activities (two dialogues) complete the chart with the information.
Español: Con la información del diálogo anterior, completa la tabla con información.


Last year

At school, in the contest
I realized everyone was looking at me, and I just froze. I couldn’t sing or even make a sound!


Me and the band.


I got  scared.
WHAT:



WHEN:



WHERE:



WHO:



HOW:





SESSION 1,2,3  (APRIL 28th- 30TH)
Project of the Unit- PROYECTO
                               ACT 1              
INSTRUCTIONS: a) Eng-- Think about a personal experience to share.
 Español— Piensa una experiencia personal para compartir.
b) Eng__Write it down on your notebook (spanish). Look for the verbs you need to build it. And look for them on your dictionary or internet.
Español—Escribe tu experiencia para compartir en tu libreta (en español). Observa todos los verbos que necesitas para tu trabajo y búscalos en tu diccionario o en internet.
c)   Eng— Make a list with the verbs you need for sharing your EXPERIENCE.
Español— Haz una lista de los verbos que necesitas en tu cuaderno

ACT 2
a)  Eng—  Continue your previous verb list and write the past.
Español—De la lista de verbos hecha, CONTINÚA y escribe su forma en pasado siguiedo las reglas: verbos regulares terminaciones de –ed, -d, -ied y los irregulares (buscar en la lista de verbos).
b)  Eng—  Draw or complete the following chart in blank with the information of your EXPERIENCE
Español—Dibuja o completa la tabla VACÍA para llenarla con la información que compartirás de tu experiencia.
c)  Eng—Complete the information about What, When, Why
Español— Completa la información de What- ¿Qué paso?When- ¿Cuándo pasó? Why- ¿Por qué pasó?
WHAT:
Recuerda que aquí colocas una oración en pasado que lleva
J+ verb in past + complement. Ejemplo:
 My mom lost a ring.
Si tienes dudas para formar la oración ve el video de past.
WHEN:
Recuerda aquí colocas cuándo sucedió:
Last month(el mes pasado), last weekend(el fin de semana pasado), yesterday(ayer), last year(el año pasado), in 2015(en 2015), in the morning (en la mañana), etc.
WHY:
Recuerda aquí colocas ¿por qué sucedió? y contestas con un because+ J+ verb in past + complement, ejemplo: Because, my mom washed  the dishes.
WHO:



HOW:



WHERE




ACT 3
a)   Eng—Complete the information about Who, How, Where
Español— Completa la información de Who- ¿quién?, How ¿cómo?, Where (dónde).

WHAT:



WHEN:



WHY:



WHO:
Recuerda aquí colocas quién intervino en la acción:
My mom(mamá), me (yo), my brother (mi hermano), my friends (mis amigas), My boyfriend (my novio), My grandparents (mis abuelos), etc.
HOW:
(opcional)
Recuerda aquí colocas cómo sucedió:
Slowly(lentamente), fast(rápido), suddenly(de repente), etc.
WHERE
Recuerda aquí colocas dónde sucedió:
School(escuela), the zoo(el zoológico), the park (el parque), my house(mi casa), the cinema(el cine),in a party (en una fiesta), etc.



3rd Grade
SESSION 1, 2, 3 (APRIL 21ST- 24TH)
ACT 1
INSTRUCTIONS: Eng--a)Look at the video on youtube on the link: https://www.youtube.com/watch?v=DQlzxDz5T0w
 Español— Observa el video de la liga en Youtube.
b) Eng--b) Complete the following text with the rules of past simple. The verbs with color blue are regular verbs, and the Green are the irregular ones (you  can look on the list.
Español—Completa el texto con las reglas en pasado simple. Los verbos en color azul son verbos regulares terminaciones de –ed, -d,
-ied y los verdes son irregulares (ir a la lista de verbos). La lista se adjunta en los material
Last year, I _______________ (go) to Rio de Janeiro, and I _______________ (think) it _______________ (be) one of the most beautiful places in the world. There are so many excitig things to do; you never get bored. Every day there’s something different to do. I _______________ (visit) the Cocovado and _______________ (see) a huge statute of Jesus Christ. It’s  one of the most famous statues in the world. I also _______________ (climb) Sugarloaf Mountain and _______________ I (learn) Samba, Brazil’s traditional dance. But, as in any big city, you must be careful with your possessions. One day I _______________ (get) a nasty shock when I _______________  (open) my bag and _______________ (find) that my wallet had been stolen.
I c) Eng-- Illustrate what happened in te text.
Español--Haz un dibujo acerca de los que ocurre en el texto anterior.




ACT 2
a) INSTRUCTIONS: Eng--Look at the video on youtube on the link: https://www.youtube.com/watch?v=UeKZ6Mm-SlY
 Español— Observa el video de la liga en Youtube.
b) Eng--Complete the following text with the rules of past continuous. The sentences with color purple are in past progressive , and the orange sentences are the past sentences
Español—Completa el texto con las reglas en pasado progresivo. Las oraciones en color morado son pasado progresivo y las oraciones naranja son en pasado simple.
But, as in any big city, you must be careful with your possessions. One day, I got a nasty shock. I was  _______________ (look) to the main square. There were lots of people and I was _______________ (take) some photos. I opened my bag because I bought a souvenir. Suddenly, a cute boy appeared in front to me. I felt in love with him, and I was _______________  (admire) him. Out of the blue, a women passed very near to me. Some seconds after, I realized my bag open. I found that my wallet had been stolen.
c) Eng— Write the following phrases and repeat them with the meaning 5 times each one.
Español — Escribe las siguientes phrases y repitelas con su significado en tu libreta 5 veces cada una.
UNEXPECTED SITUATION PHRASES
Out of the blue:
INESPERADAMENTE,
Suddenly:
DE REPENTE,
All of a sudden:
REPENTINAMENTE,

ACT 3
a)  Eng—Look at the video of WH Words for reviewing the topic, on youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Wwfhpm1xjF8
Español—Observa el video de la WH words para revisar el tema, de la liga.
b)  Eng— With the information of the activity one answered, take the bold information to complete the chart according with the WH Words.
Español: Del ejercicio 1 contestado, toma la información en negritas y llena la tabla con esa información y las palabras WH .
Last year, I _______________ (go) to Rio de Janeiro, and I _______________ (think) it _______________ (be) one of the most beautiful places in the world. There are so many excitig things to do; you never get bored. Every day there’s something different to do. I _______________ (visit) the Cocovado and _______________ (see) a huge statute of Jesus Christ. It’s  one of the most famous statues in the world. I also _______________ (climb) Sugarloaf Mountain and _______________ I (learn) Samba, Brazil’s traditional dance. But, as in any big city, you must be careful with your possessions. One day I _______________ (get) a nasty shock when I _______________  (open) my bag and _______________ (find) that my wallet had been stolen.

What
Where
When
Who







SESSION 1,2,3  (APRIL 28th- 30TH)
Project of the Unit- PROYECTO
ACT 1
INSTRUCTIONS: a) Eng-- Think about a unexpected experience to share.
 Español— Piensa una experiencia inesperada para compartir.
b) Eng__Write it down on your notebook (spanish). Look for the verbs you need to build it. And look for them on your dictionary or internet.
Español—Escribe tu experiencia para compartir en tu libreta (en español). Observa todos los verbos que necesitas para tu trabajo y búscalos en tu diccionario o en internet.
a)   Eng— Make a list with the verbs you need for sharing your EXPERIENCE.
Español— Haz una lista de los verbos que necesitas para compartir tu EXPERIENCIA en tu cuaderno

ACT 2
a)  Eng—  Continue your previous verb list and write the past, and the past progressive.
Español—De la lista de verbos hecha, CONTINÚA y escribe su forma en pasado siguiedo las reglas: verbos regulares terminaciones de –ed, -d, -ied y los irregulares (buscar en la lista de verbos)Y EL PASADO PROGRESIVO de cada verbo
b)  Eng—  Draw or complete the following chart in blank with the information of your EXPERIENCE
Español—Dibuja o completa la tabla VACÍA para llenarla con la información que compartirás de tu experiencia.
c)  Eng—Complete the information
Español— Completa la información de What- ¿Qué paso? When- ¿Cuándo pasó? Who- ¿quién?, Where ¿dónde?.
WHAT:
Recuerda que aquí colocas una oración en pasado que lleva
J+ verb in past + complement. Ejemplo:
 My mom lost a ring.
Si tienes dudas para formar la oración ve el video de past.
WHEN:
Recuerda aquí colocas cuándo sucedió:
Last month(el mes pasado), last weekend(el fin de semana pasado), yesterday(ayer), last year(el año pasado), in 2015(en 2015), in the morning (en la mañana), etc.
WHO:
Recuerda aquí colocas quién intervino en la acción:
My mom(mamá), me (yo), my brother (mi hermano), my friends (mis amigas), My boyfriend (my novio), My grandparents (mis abuelos), etc.
WHERE
Recuerda aquí colocas dónde sucedió:
School(escuela), the zoo(el zoológico), the park (el parque), my house(mi casa), the cinema(el cine),in a party (en una fiesta), etc.

ACT 3
a)  Eng—  Look at the video from youtube: https://www.youtube.com/watch?v=etvW0FOD_so and check the uses of past simple and past progressive.
Español—observa el video de la liga de youtube, para checar los usos de past simple y past progressive.
b)  Eng—  Continue working with act 2. You have the information on a chart, now you have to re write it as a text and add the UNEXPECTED SITUATION PHRASES from ACTIVITY 2 c) . Remeber your text should have past progressive and past simple.
Español— Continua trabajando con la actividad 2. Ya tiene las información de la tabla y ahora la tiene que escribir como un TEXTO y AGREGA las frases de UNEXPECTED SITUATIONS  de la ACT 2 c). Recuerda que tu texto debe tener past progressive(como el contexto), past simple (acciones finalizadas), y unexpected situation phrases.
NOTA: Solo se le califica con toda la calificación a la gente que sea un texto diferente.




                                                                                                                                                                                                                           




Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Documentos de Inscripción Ciclo Escolar 2024-2025

TALLER DE OFIMATICA

PROYECTO DÍA DE MUERTOS ARTES